Naptár

Január 2018
H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
09:00
5600 Békéscsaba Szeberényi tér 2.
Dátum :  2018-01-06
7
8
08:00
5600 Békéscsaba Árpád sor 22.
Dátum :  2018-01-08
9
08:00
Dátum :  2018-01-09
10
08:00
Dátum :  2018-01-10
11
08:00
Dátum :  2018-01-11
12
08:00
Dátum :  2018-01-12
13
14
15
16:00
5600 Békéscsaba Szeberényi tér 2.
Dátum :  2018-01-15
16
16:00
5600 Békéscsaba Szeberényi tér 2.
Dátum :  2018-01-16
17
16:00
5600 Békéscsaba Szeberényi tér 2.
Dátum :  2018-01-17
18
16:00
5600 Békéscsaba Szeberényi tér 2.
Dátum :  2018-01-18
19
16:00
5600 Békéscsaba Szeberényi tér 2.
Dátum :  2018-01-19
20
21
22
23
24
25
26
17:00
Dátum :  2018-01-26
27
28
29
30
31

penziranytu logo

ecdl logo

bme-logo

erasplus logo 220

Creactive logo 220

FTH jelveny

Cserediák-program

 

Iskolánk négy tanulójának lehetősége nyílt egy segesvári kirándulásra. Cserediákokként most nemcsak a várost, hanem az ottani oktatási rendszert is megismerhettük.

Külön érdekesség volt számunkra, hogy kint az órák 50 percesek, de a jó tanárok és diákok társaságában hamar eltelt ez az idő. A kollégiumot bejárósként nem nagyon tudom összevetni a mienkkel, viszont a személyzet nagyon segítőkész volt, s a szobatársaink is barátságosak voltak, hamar összeismerkedtünk velük s a „kolinevelővel”. Minden délelőttünket az iskolában töltöttük, délutánonként a helyi tanárokkal különböző kirándulásokon vehettünk részt, így megjártuk a már ismert Segesvárt, Korondot, Erdőszentgyörgyöt, Rédát, Kőrispatakot, Bözödújfalut, Marosvásárhelyt, Berethalmot, Parajdot. Mindegyik nagyon jól sikerült. Én Marosvásárhelyt emelném ki, s ezen belül is a Művészetek palotáját, a festménykiállítás igazán elnyerte tetszésem. Szombaton a magyar tagozat szalagavató bálján vehettünk részt. Alapvető különbség az itthoni s az erdélyi ünnepség között, hogy az övéké inkább hasonlít egy komplex színházi előadásra, mint egy szalagavatóra. Ezt követi a bál, amelyen a jó zene és a társaság egyaránt gondoskodik a jó hangulatról. Főleg, hogy a vacsora előtt a végzős diákok szülő-gyermek táncot adtak elő, ami az itthoni bálokon nem divat. S nemcsak az „aktuális” tanulók vesznek részt az ünnepségen, hanem a véndiákok is visszatérnek, bátorítva az alattuk járókat. Az erdélyi tanár-diák kapcsolat laza, közvetlen. A diákok összetartanak, amit szívmelengető volt tapasztalni ott tartózkodásunk során.

Szobatársainkkal, „osztálytársainkkal” tartjuk a kapcsolatot, hiszen akiknek egy hullámhosszon jár az agyuk, hamar egymásra találnak. Reméljük, lesz még lehetőségünk máskor is látni e tájat és újsütetű barátainkat!

Borsos Zita 11. C