Naptár

Augusztus 2022
H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

penziranytu logo

ecdl logo

bme-logo

erasplus logo 220

Creactive logo 220

FTH jelveny

220/2020. (V. 22.) Korm. rendelet

Tisztelt Szülők! Kedves Diákok!


1. A Kormány 220/2020. (V. 22.) Korm. rendelete az iskolák 2020. júniusi működéséről alapján a digitális munkarend intézményünkben a következőképpen változik:

 

1.1 A korábban ismertetett formában digitális munkarend 2020. május 29-én véget ér, és más formában folytatódik tovább. Ezután a pedagógusoknak feladatokat, új anyagot már NEM kell küldeni az osztályoknak.

 

1.2 2020. június 2-tól 12-ig a diákoknak és a pedagógusoknak erőforrásaikat az értékelésre és osztályozásra kell fordítania, elsősorban javítási céllal. A pedagógusoknak ez saját kompetenciája és felelőssége. A cél az, hogy minden diáknak adjuk meg a lehetőséget a javításra, ezen kívül az elegendő érdemjegy megszerzésére. Ehhez hozzátartozik az egyéni és kiscsoportos konzultáció és számonkérés lehetősége, amelyeket szükség esetén a pedagógusok szerveznek meg.

 

2. Az iskolának 2020. június 2. és 26. között felügyeletet kell biztosítania a tanulók számára. A felügyeletre az alábbi űrlap kitöltésével lehet jelentkezni. FONTOS, hogy az étkezést legalább két nappal előbb meg kell rendelnünk, mint ahogy azt a tanuló igényli!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkoUgmES654VDHoHHzI9dCLWNSecgWTlMvSltalSJrhPovRw/viewform

Kedves Búcsúzó!

 

Képzelj el egy általad megteremtett világot, ahol mindig fényes az égbolt, és minden lehetséges. Ebben a világban te most egy cseresznyefa virágának szirma vagy, rózsaszín és pehelykönnyű, a szél terel utadon. Évekkel ezelőtt egy fuvallat megannyi virágszirommal együtt egy nagy fához vezetett, azóta ide tartozol. Ez a fa vigyáz rád, segít neked. Egy varázsfa, melyet Evangélikus Gimnáziumnak hívnak. Összekapcsolódtál a többi szirommal és közösen alkottatok kis virágokat. Időnként elfáradtál, borúsabb napok köszöntöttek rád, de a szívedhez közel lévő szirmok megtartottak, és együtt könnyebben vészeltétek át a nehéz pillanatokat. Volt, hogy már égetett a nap, volt, hogy zúzmara tartott fagyos karmaival, és volt, hogy egy szirmot tovább sodort a szél. De a fa szüntelenül óv. Ő vízzel táplál, történeteket mesél, melyekből erőt meríthetsz. Van, hogy leveleivel körülölel, ezzel távol tartja a kártevő rovarokat, megóv a bajtól. Csak azokat engedi fel hozzád, amelyek varázsporral hintenek be téged, segítenek, hogy egyre ragyogóbbá válhass. A sziromváltás vége felé kis virágokkal teljes virágkoszorúvá fonódtál össze társaiddal, megismerve a másik minden rezdülését, mozdulását. Idővel súlyos esőcsepp hullt rád, csordult ki sziromleveleid közül. De a varázsvilágodban az esőtől megtisztultál, feltöltött téged, azt tarthattad meg belőle, ami szép és erőt adó. Ha úgy tetszik, a színét is arannyá változtathattad. És ha készen állsz, érted is eljön egy meleg szellő, és odasodor, ahova el kell jutnod. Néhányan ragaszkodva maradnak az óvó fa ölében egy újabb évre, de később ők is tovább szállnak. 

Kívánok boldog szárnyalást, minden szépet és jót, kitartást és sikeres érettségit! 

Magasi Hajnal Csillag 11. C

 

Most így búcsúzunk

 

A következő sorokban egy kis betekintést szeretnék adni abba, hogy miként is éltük meg napjainkat az evangélikus gimnázium tanulójaként. 

Elmúltak a felhőtlennek tűnő, mégis olykor gondokkal terhes együtt töltött éveink. Szekereink a célegyenesbe fordultak, és csak arra várnak, hogy fogjuk és húzzuk őket magunk után, így utoljára, külön-külön és mégis együtt. 

 Szeptember óta sok kérdést kaptam az itt eltöltött kilenc évemmel kapcsolatban. Hogyan fogok visszaemlékezni, milyen érzelmek vannak bennem a végső elbúcsúzás előtt? Nehéz szavakba önteni az érzéseket, hiszen itt éltük meg gyerekkorunkat az iskola falai között.  

Az első nap, amikor átléptük az épület ajtaját a szüleimmel kéz a kézben, meglepődve láttam a mosolyt édesanyám arcán. Megkérdeztem tőle, mi ennek az oka. Elkezdte mesélni a rengeteg történetet, ami feltört az emlékezetéből, amikor még ő volt annyi idős, mint most mi. Akkor elgondolkoztam, vajon nekem is lesznek-e ilyen szép emlékeim, ha évek múltán visszatérek majd? A válaszom egy erőteljes igen. 

A mindennapjainkat a színes szürkeség szókapcsolat jellemezi a legjobban. Az összes tanévben ugyanazt kellett tennünk: tanulni és tanulni. A jókedv, ami a diákok egymás és a tanárok közötti kapcsolatát jellemezte, mindig színt tudott vinni hétköznapjainkba, és egymásra támaszkodva, segítséget nyújtva sikerült átvészelnünk a nehezebb időket is. Ilyen segítségre volt szükségem nekem is, amikor reggelente tudatosult bennem, hogy a második emeleten lesz az első órám, és fel kéne valahogy jutni a tanteremig. Jobban elfáradtam benne, mint egy testnevelés órán vagy edzésen.

Néha a viselkedésünk hagyott kivetni valót maga után. Olyankor a tanárok jogosan meg is leckéztettek minket. Nem akartuk elhinni, de csak jót tettek nekünk ezzel, hiszen megtanítottak arra, hogy ne szálljunk el magunktól, és mindig maradjunk két lábbal a földön. 

Soha nem fogom elfelejteni az iskolai sportprogramokat, hiszen a sport iránti szeretetet - többek között - én is itt kaptam meg. Az évfolyamunk szinte az összes sportágban képviseltette magát az itt töltött idő alatt. Kiemelkedő országos eredményeket értünk el. Remek csapatok kovácsolódtak össze, amelyek mindent megtesznek egymásért, és egyként küzdenek a végső cél elérése érdekében. 

A büfé is nagy szerepet játszott életünkben. Mindig ki kellett várni a hosszú sorokat, és számoltuk a perceket, hogy visszaérünk-e az órára. Fiatalabbként megpróbáltuk meggyőzni a büfés nénit, hogy ihatunk már kávét, és nagy szükségünk van rá, de sajnos sosem jártunk sikerrel. 

Számos iskolai egyesületnek, kulturális körnek alkottuk a magját. Délutánokat töltöttünk együtt, kirándulásokra mentünk, adományokat gyűjtöttünk, szalonnát sütöttünk.  Valódi közösséggé formálódtunk. 

Büszkének és szerencsésnek érzem magam. Szerencsésnek, hogy ilyen osztálytársak, évfolyamtársak…, igazi példaképek mellett tölthettem el az életem tizenéves szakaszát. Nevetések, sírások, örömök, szerelmi bánatok, segítség a dolgozatokban - és bármivel kapcsolatban - köt bennünket össze. Büszkén fogom válaszolni, ha valaki megkérdezi, hogy igen, közétek tartozhattam én is. 

Ezennel magunk mögött hagyjuk a középiskolát, bár még nem dőlhetünk hátra. Hálával tartozunk tanárainknak, hogy hittel, szeretettel neveltek és tanítottak bennünket nem csupán az iskolában, hanem az iskolán kívül is. Nagyon szépen köszönünk mindent! 

Szabó Donát 12. D