Naptár

November 2024
H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

penziranytu logo

ecdl logo

bme-logo

erasplus logo 220

Creactive logo 220

FTH jelveny

Költészet napja

Bővebben: Költészet napja

Április 11-én, a költészet napján a 12. D és a 12. F osztály a Békés Megyei Tudásház és Könyvtárban rendhagyó irodalomórán vehetett részt, melynek vendége Takács Bence előadóművész-műsorvezető volt. Az életpályája megismerése mellett betekintést nyerhettünk a média világába, de a főszerep magától értetődően a költészeté volt.

Bővebben: Költészet napja

Országos Középiskolai Problémamegoldó Verseny

Március elején került sor az Országos Középiskolai Problémamegoldó Verseny regionális fordulójára, Békéscsabán. Az első két online fordulóra több mint 300 középiskolai csapat jelentkezett. Ezek során történelmi ismeretek felhasználásával kreatívan kellett Hannibál és Kossuth Lajos tanácsadójaként stratégiai döntések előkészítésében részt venni. Helyzetelemzést, SWOT–analíziskészítést kellett megtanulni és alkalmazni. A szóbeli fordulóra való készülésben – ahová régiónként 8 csapat jutott tovább – 72 óra állt rendelkezésünkre, hogy ezeknek az ismereteknek a segítségével Napóleon stratégiájának az elkészítését segítsük. Mindezt prezentáció formájában kellett elkészíteni, és a versenyen 10 perc állt rendelkezésre a zsűri meggyőzésére érvelni az elképzelés helyességéről. Békés megyét egyedül iskolánk csapata (Horváth Gergő, Ivicevic Benjámin, Nyíri Veronika Csenge, Zanócz Zsuzsa Ajna) képviselte. A vetélytársak többnyire 11-12. évfolyamos diákok voltak, Szegedről, Szolnokról neves gimnáziumokból érkeztek. A továbbjutás az országos döntőbe most nem sikerült, de rengeteg hasznos, gyakorlati életben alkalmazható, kreatív technikával lettünk gazdagabbak, amelyek a meglévő ismeretek alkalmazását hatékonyan segítik. Köszönet Juhász Ágnes tanárnőnek, aki felhívta a figyelmünket a versenyre. Remélem jövőre többen is kedvet kapnak erre az újfajta megmérettetésre.


Darányi Katalin

MÁRCIUS 15.

Március 12-én a 9.D osztály közreműködésével került sor az 1848-as március 15-ei események felelevenítésére. 170 évvel a forradalom után kérdés, hogy mi ennek a napnak az üzenete? A válasz többek között: küzdelem, bátorság, kitartás, összetartozás, haza, európaiság.
1848-ban nemzeti összefogás tanúi lehettünk. A reformkori ellenzék vitáit félretéve az európai események hatására egységesen kívánt fellépni a bécsi udvarral szemben. Eközben Petőfiék Pesten, országgyűlésen kívüli erőként nyomást kívántak gyakorolni az uralkodóra, felhasználva a József-napi vásárra érkező tömeget.
Megpróbáltuk bemutatni életképszerűen annak a napnak a magával ragadó, fiatalos lendületét kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A dinamikusan változó helyszíneken történteket egy kis zenei aláfestéssel gazdagítva mindenki számára újból átélhetővé tettük a történelem órán tanultakat.
A küzdelemnek mindig is volt értelme, bár minden későbbi politikai korszakban igyekeztek kisajátítani vagy a hatalmon lévők vagy az ellenzék.
A rendszerváltást követően az 1991. évi VIII. tc. nemzeti ünneppé, a modern, parlamentáris Magyarország születésnapjává nyilvánította március 15-ét.


Darányi Katalin