Bányai Inez | textilművész, öltözéktervező |
Fazekas Attila | festőművész, vizuális és környezetkultúra szakos tanár |
Flóra Virág Magdolna | grafikusművész, képzőművész tanár |
Kéri Gáspár | fotográfus, képzőművész |
Krajcsó László | vizuális kommunikáció tervezőművész, fotográfus |
Megyeri-Horváth Gábor | festőművész, művészeti rajz és művészettörténet szakos középiskolai tanár |
Pluhár András | vizuális kommunikáció tervezőművész, grafikus |
Prisztavok Tibor | szobrászművész, művészeti rajz és művészettörténet szakos középiskolai tanár |
Simon Debóra Eszter | festőművész, képzőművész tanár |
Tóth Péter | grafikusművész |
Vadászné Ablonczy Emőke | textilművész, vizuális és környezetkultúra szakos tanár, intézményvezető-helyettes |
Közismeret és egyéb szakmai tantárgyak:
Antal Erika
Balogh László
Benkő-Hanyecz Ágnes
Benkőné Petri Szilvia
Botyánszkiné Csobai Elena
Darányi Katalin
Dr. Técsyné Orosz Irén
Egeresi Viktória
Fazekas Attiláné
Gerendeliné Ballagó Márta
Halász Marianna
Hernádi Ildikó
Hevesi Krisztina
Horcsákné Tóth Edit
Horváthné Kun Melinda
Jenei Éva
Kis Ágnes Erzsébet
Kóráné Figuli Beatrice Yvonne
Kossa Anikó
Kovács Nóra
Kovácsné Rózsa Szilvia
Maczák Adrienn
Mokran János
Molnár Bence
Magyarné Zahorán Edit
Nagy Lídia
Németh Csilla
Németh György Balázs
Paluska Krisztina
Plavecz Zoltán
Sándor-Kerestély Ferenc
Simon Erika
Szabó Nóra
Szalay Beáta
Szeverényiné Lázár Emese
Szigeti Katalin
Vitézné Obsuszt Anita
Vozár Andrea
Zleovszkiné Csatlós Mária
Zsjak Péter
Bevezető
Békéscsabán 1855-ban az evangélikus egyház fenntartása alatt működő algimnáziumban kezdődött el iskolánk középfokú oktatásának története. Az 1998/1999-es tanévtől képző- és iparművészeti szakképzést és alapfokú művészetoktatást folytatunk.
A művészeti szakképzés sajátosságai
Képző-, és iparművészeti oktatásunkat párhuzamos képzés keretei között valósítjuk meg. Ez a sajátos forma azt jelenti, hogy a tanulók a közismereti és a szakmai tantárgyak tartalmát a kilencedik évfolyamtól a tizenharmadik évfolyamig egymás mellett haladva ismerhetik meg. A hét napjai közül három nap a közismereti tantárgyak, két nap pedig a szakmai tantárgyak elsajátíttatására irányul. Az iskola egyházi fenntartás alatt működik, ebből adódóan számtalan olyan egyedi vonás is megjelenik oktatásunk-képzésünk gyakorlatában, amely más művészeti szakközépiskolában nem fordul elő. Ilyenek például a szerdánként órarendi keretek közé helyezett áhítat, a kötelező hittanoktatás (felekezet szerinti), a csendes hét, csendes nap programjai, s természetesen a magasabb szintű erkölcsi és viselkedéskultúra követelményének szem előtt tartása.
A művészeti szakképzés célja:
A képzés kimenete
A közismereti oktatás a tizenharmadik évfolyam befejeztével, érettségi vizsgával zárul. Az ezt megelőző években előrehozott érettségi vizsgákat tesznek a tanulók. A tizenegyedik évfolyam végén népművészetből, a tizenkettedik évfolyam befejezése után magyar és matematika tantárgyból vizsgázhatnak le a tanulók. A tizenharmadik évben a történelem és az idegen nyelv tantárgy érettségi vizsgáira kerül sor. Ez a vizsgarend - túl azon, hogy megkönnyíti a tanulók terhelését -, vizsgarutin megszerzését is elősegíti. A vizsgaremek elkészítése, valamint a szakmai vizsgák letétele a tizenharmadik év végére esik. Ezt követően kapják meg a tanulók az érettségi bizonyítványt és az OKJ-s szakmai bizonyítványt.
A művészeti szakképzés tekintetében a pedagógiai program az alábbiakat rögzíti:
"Hangsúlyt fektetünk az anyanyelv igényes használatára, az idegen nyelvi kommunikáció elsajátíttatására. Kiemelten kezeljük a kompetenciák fejlesztését. A tanulókat a természeti és az épített környezet véŹdelmére, az egészséges életmód értékeinek elfogadására, valamint a fennŹtartható fejlődés és fogyasztás egyensúlyát célzó szemléletre neveljük. Törekszünk a személyre szóló fejlesztésre, a tehetség ígéretek megtalálására és gondozására. Iskolai programjainkban az értékek, a hagyományok befogadása, azok mélyreŹható megismerése, megértése és ápolása kiemelt szerepet kap. Az egyházi nevelés sajátos formái jelen vannak a tanulók gondolkodásának művelésében, a környezet és a mindennapi élet szervezésében"...
"Kiemelten kezeljük a tehetséges tanulók felkutatását, gondozását és fejlesztését, ezért gazdagító, gyorsító programokat, életszerű projekteket iktatunk be az oktatás, nevelés folyamatába.
Iskolánk nyitott az új lehetőségek iránt. Részt vettünk a Tempus (Leonardo, Comenius), Comenius 2000 minőségfejlesztési, Útravaló, erdei iskolai, valamint számtalan decentralizált szakképzési programban. Az oktatáshoz szükséges legkorszerűbb berendezéseket, IKT eszközöket pályázati forrásokból szereztük be. A művészeti szakképzést szolgáló kiváló berendezéseket, egyedi eszközöket, az iMac számítógépparkot, a speciális számítógépes grafikai programokat további pályázatokból finanszíroztuk. A közismereti és művésztanáraink hazai és nemzetközi továbbképzéseken, folyamatos önfejlesztéssel bővítik ismereteiket. BME nyelvvizsga központ, ECDL (Európai Számítógép-használói Jogosítvány), valamint EBCL (Egységes Európai Gazdasági Oklevél) vizsgaközpontként is működünk.
Szakképzésünkben hagyományos (középszintű), valamint moduláris (emeltszintű) képzést valósítunk meg. Hagyományos képzéseink kifutó rendszerűek, ide felvételi lehetőség már nincs. Részletek az "OKJ-s szakképesítések" fül alatt.