Mérleg összeállítás
1. TÉMAKÖR: Mérleg összeállítás
Az integrált vizsgakatalógus didaktikai céljai
ˇ Egy éves beszámoló (Mérleg és Eredménykimutatás) helyes olvasása, alapösszefüggéseinek megértése és az első következtetések levonása belőle. ˇ Képes legyen a hallgató az éves beszámolóban előforduló legfontosabb fogalmak megmagyarázására.
Kitűzött oktatási cél
|
Mutatószámok |
2. TÉMAKÖR: Vállalati célok és mutatószámok
Az integrált vizsgakatalógus didaktikai céljai
ˇ A vállalkozás legfontosabb céljainak ismerete, és minden olyan mutatószámnak a magyarázata, amely ezen célok mögött meghúzódik.
Kitűzött oktatási cél
|
Költségszámítás |
3. TÉMAKÖR: Költségszámítás
Az integrált vizsgakatalógus didaktikai céljai
ˇ A költségszámítás legfontosabb céljainak, feladatainak és alapfogalmainak ismerete ˇ A vállalkozási döntések kereteinek (piac, vevők, verseny, önköltség) ismerete ˇ A "Fedezeti összeg koncepció" kalkulációban történő használatának magyarázata ˇ A költségtudatosság és a vállalkozói gondolkodás szükségességének indoklása, az ehhez szükséges elmélet és eszközök magyarázata ˇ A költséghely-számítás és a "Profit centrum koncepció" ismertetése
Kitűzött oktatási cél
|
Társasági jog |
4. TÉMAKÖR: Társasági jog � Gazdasági jog
Az integrált vizsgakatalógus didaktikai céljai
ˇ Megindokolni, miért van több gazdasági társasági forma ˇ Ismerni az egyes társasági formák mellett szóló érveket. ˇ Az egyes társasági formák lényeges ismertetőjeleinek, előnyeinek és hátrányainak ismerete ˇ A cégszerű aláírás jelentőségének, ismertetőjegyeinek (cégnév, képviseleti jogosítványok) ismerete ˇ Ismerni a képviseleti joggal rendelkezők, a cégvezető hatáskörét ˇ Ismerni az adás-vételi szerződés legfontosabb részeit ˇ Ismerni a társaságok megszűnésének lehetséges módjait
Kitűzött oktatási cél
|
A vizsgakövetelmények egységesek, megegyeznek Európa más országainak EBC*L követelményeivel, ezáltal a Magyarországon megszerzett gazdasági tudást nemzetközi szinten is elismerik. Lehetoség van ugyanakkor a vizsgakövetelmények kialakításakor - bizonyos témaköröknél - a magyar eljárás és gyakorlat figyelembevételére.
· írásbeli, kétórás vizsga
· kifejtos kérdések, nem teszt
· 16 fogalom meghatározása
· 4 a téma megértését számonkéro kérdés
· 1 esettanulmány
· Vizsgáztatás
Az EBC*L vizsgadíj 139,- euró + áfa
Diákigazolvánnyal 50 % kedvezmény!
· emelje az általános gazdasági tudásszintet a jelenlegi és a leendő munkavállalók körében,
· segítsen elsajátítani egy nemzetközileg versenyképes szaktudást (tudásbővítés life-long learning)
· megkönnyíti az eligazodást a mindennapi életben
Miért jó az EBC*L?
Napjaink túlhajszolt, és gyakran kiismerhetetlen világában a tudás a legnagyobb érték. Elengedhetetlen feltétele a boldogulásnak, a fejlődésnek, a harmonikus együttélésnek. Szüksége van rá fiatalnak, idősnek, diáknak, munkavállalónak és munkát adóknak egyaránt. Az életfogytig való tanulás fontos az egyénnek, fontos a közösségnek, fontos a gazdaságnak, és fontos a társadalomnak.
Az EBC*L - European Business Competence* License mindenki számára érthetően és könnyen feldolgozhatóan segít egy olyan gazdasági tudást nyújtani, mely napjainkban elengedhetetlen feltétele a gazdaságban való eligazodásnak, a könnyebb boldogulásnak.
Az EBC*L egy nemzetközi kezdeményezés az üzleti-gazdasági ismeretek elterjesztésére Európában. A képzés célja egy nemzetközileg egységes tudásanyag elsajátítása, függetlenül attól, hogy a hallgató a vizsgáját mely európai országban tette le.
A képzés Európában 2003 januárjától, Magyarországon 2004 februárjától van folyamatban, és egyre nagyobb érdeklődés övezi.
Az Európai Unióhoz való csatlakozás óta kiemelt figyelem jut az újonnan csatlakozó országok, így a magyarországi polgárok külföldi munkavállalásának, illetve annak reális lehetőségeinek. Ez gyakran azonban nehézségekbe ütközik az országonként különböző oktatási rendszereknek köszönhetően. Szükség volt tehát egy olyan egységes szabványrendszer felállítására, amely egyszerűbbé, átláthatóbbá és kezelhetőbbé teszi a szabad munkaáramlást az Unió összes országában. Hogy hogyan?
· Egységes tudásanyag közvetítésével
· Egységes vizsgarendszerrel
· Központi ellenőrzéssel
· Azonos elbírálással és elismeréssel