Naptár

Creactive logo 220

FTH jelveny

Déván jártunk

Egy csodálatos élménnyel lettem gazdagabb a dévai kirándulással. Nagyon sok gyönyörű helyen jártunk, kedvesek és segítőkészek voltak az ottani diákok. Jó volt betekinteni abba, hogy ott milyen a közösség, s milyen csodálatos helyek vannak a környéken.

Déva Erdélyben található Vajdahunyad megyében, a Maros bal partján, Gyulafehérvártól 71 kilométerre. A város a Várhegy köré épült.

Első nap korán reggel, a határ átlépését követően csodaszép dolog fogadott minket, ahogy kinéztünk az ablakon, megláttuk a csodálatos tájat. Az első megállónk Marosillye volt, ahol  kis csapatunk a Veres bástyánál időzött el. A történelem egyik jeles helyszínén járhattunk, hiszen  itt született Bethlen Gábor,  a XVII. század  híres  erdélyi fejedelme. A kastélyból sajnos csak ez az egy bástya maradt meg.

Hosszú út után érkeztünk meg a kollégiumba, ahol a szállásunk volt. A helyi Téglás Gábor Líceum tanárai és diákjai fogadtak bennünket, és közösen emlékeztünk meg az 1956-os eseményekről. Még aznap délután ellátogattunk Déva várához, ami csodálatos látvány volt, több órát töltöttünk ott, és sok információval lettünk gazdagabbak.

A második napot Gyulafehérvárott kezdtük, ahol megnéztük a várat és az egyik legrégebbi magyar katolikus templomot. Lehetőségünk volt betekinteni Böjte Csaba testvér által támogatott gyermekotthon mindennapjaiba. Számomra ez volt a legnagyobb élmény az egész kirándulás alatt. A délutánt túrázással folytattuk a Vörös-szakadéknál.

Vasárnap elköszönve a vendéglátóinktól haza indultuk, de ez a nap sem telt programok nélkül. Délelőtt megnéztük a mesebeli Vajdahunyad várát, délután pedig a három nemzetiség (német, magyar és román) által lakott Temesvár óvárosát.

A buszon örömmel és lelkesen idéztük fel a velünk történteket. Az út számomra örök élmény marad!